2014/07/21

Ciasto Migdałowo - Jabłkowe Apple & Almond Cake

Migdały to coś co bardzo lubię z resztą praktycznie każde orzechy lepiej dla mnie smakują niż czekolada ;)
Dzisiejszą propozycją jest ciasto migdałowe upieczone na bazie zmielonych migdałów, ugotowanych jabłek, jajek i brązowego cukru. Jabłka nadają większej soczystości temu ciastu. Ciasto nie zawiera glutenu, produktów mlecznych. Jest dosyć zbite, jakby jadło się ciasto ucierane z masłem, a przecież nie zawiera ani grama masła. Rewelacyjne w smaku, a także łatwe w przygotowaniu.

Pomysł pochodzi z przepisu Nigelli, został zmodyfikowany.










Składniki na pure jabłkowe:
  • 3 duże jabłka
  • 1 łyżka cukru 
  • 1 łyżka soku z cytryny
Jabłka obrać pokroić na mniejsze kawałki, zagotować z pozostały

mi składnikami i ostudzić. Po ostudzenie zmiksować blenderem lub dobrze ugnieć widelcem bądź tłuczkiem do ziemniaków (ja wybrałam tą trzecią opcję).

Składniki na ciasto:

  • 9 średniej wielkości jajek
  • 325 g zmielonych migdałów
  • 275 g brązowego cukru (może być biały)
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 100 g płatków migdałowych.
  • łyżka oliwy do posmarowani blachy
  • cukier puder do dekoracji
Rozgrzać piekarnik na 180 stopni. Tortownice o wymiarze 25 cm wyłożyć spód papierem do pieczenia. Posmarować spód oliwą i obsypać płatkami migdałowymi (50 g).


Ucieranie malakserem:
Następnie wszystkie składniki umieścić w malakserze i utrzeć na pure. 

Ucieranie robotem kuchennym:

Nie posiadam malaksera, więc ucierałam je robotem kuchennym (ucierałam wszystkie składniki  robotem kuchennym dosyć długo i masa była nadal bardziej rzadka niżeli pure i piekłam ciasto 65 minut zamiast 45, dlatego przy drugiej próbie zrobiłam inaczej). Przy użyciu miksera kuchennego jajka ubić z cukrem na kogel mogel a następnie dodać pozostałe składniki.



Tak wyrobioną masę umieścić w przygotowanej blaszce. Na wierzch posypać pozostałymi płatkami migdałowymi. Piec około 45 minut w temperaturze 180 stopni (po 35 minutach można sprawdzić czy ciasto nie jest gotowe, bo każdy piekarnik piecze inaczej).



Przed podaniem wystudzić, ewentualnie oprószyć cukrem pudrem do dekoracji.



1 komentarz:

Dziękuję za konstruktywne komentarze....dzięki nim również się doskonale;) Pozdrawiam serdecznie i dziękuję;)

link

Related Posts with Thumbnails