2012/08/01

Makrela Pieczona z Czosnkiem i Masłem

Uwielbiam ryby, ale najbardziej filety. Dziś pierwszy raz miałam okazję przygotować makrelę, nigdy nie miałam okazji jeść makreli w innej postaci niżeli wędzona. Z niej przygotowywałam różnego rodzaju pasty na kanapki lub nadzienie do jajek.  Moja  dzisiejsza makrela została złowiona w okolicach Bangor (Irlandia Północna). Makrela została najpierw oczyszczona, następnie zamarynowana na 24 h w marynacie z masła, pietruszki oraz grubo mielonego pieprzu oraz czosnku. Następnie upieczona w piekarniku. Rewelacyjna na ciepło;)





Składniki:
  • 6 średniej wielkości makrel
  • 2 cytryny
  • 200g masła solonego lub czosnkowego
  • sól i grubo mielony pieprz do smaku
  • 4 ząbki czosnku, obrane i drobno pokrojone
  • 2 łyżki drobno posiekanej natki pietruszki
Makrelę należy najpierw oczyścić. Odciąć głowę, następnie przeciąć na linii brzucha i wypatroszyć z flaków. Odciąć płetwy po bokach, zostawić tylko tą przy ogonie. Dobrze umyć. Naciąć z obydwu stron makrelę na głębokość 0,5cm w odległości 1 do 2 cm. Dzięki temu zawsze łatwiej można sprawdzić czy ryba jest gotowa do spożycia (tj odchodzi od ości bez problemu przez lekkie podważanie) a także lepiej się prezentuje ;)



Z pozostałych składników przygotować marynatę. Masło rozpuścić, dodać posiekaną natkę pietruszki oraz czosnek(jeśli używamy masło czosnkowe nie trzeba dodawać świeżego czosnku, chyba że wolicie bardziej intensywny smak czosnku), grubo mielony pieprz oraz sól Sok wyciśnięty z jednej cytryny. Po nacierać przygotowaną makrelę marynatą do środka oraz w nacięcia ryby.
Zostawić na 24h w lodówce.





Położyć na wierzch ryby plasterki pokrojonej cytryny.Piec w temperaturze 180 stopni przez około 40 minut. Wszystko w zależności od wielkości ryby.
Podawać gorącą.



Ato już kilka fotek z pięknego Bangor;)









4 komentarze:

  1. Kurcze, tak sobie myślę, że ja też nigdy nie miałam okazji próbować makreli w jakiejkolwiek innej postaci niż wędzona.. a na widok tej aż mi ślinianki zaczęły zacieklej pracować. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. swietna:) wyglada oblednie:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis, SUPER, właśnie zrobiłam taką rybkę - POLECAM ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mieszkam w Irlandii Północnej i mam cały worek makreli. Właśnie zamierzam upiec rybkę zgodnie z tym przepisem.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za konstruktywne komentarze....dzięki nim również się doskonale;) Pozdrawiam serdecznie i dziękuję;)

link

Related Posts with Thumbnails