2010/11/28

Jajka Faszerowane Wędzonym Boczkiem i Papryczką Chilli - Eggs Stuffed with Smoked Bacon & Jalapeño Peppers

Lubię jajka, w każdej postaci, ale jakoś wcześniej nigdy nie miałam okazji a nawet weny twórczej na przygotowanie nadziewanych jajek. Dzisiejsze jajka, które Wam prezentuję nadziewane są podsmażonym wędzonym boczkiem oraz Zieloną Papryczką Chilli. Idealne danie na każdą mniejszą czy większą imprezkę domową. Na moim przyjęciu, które zorganizowałam nie zdradziłam gościom z jakich składników zostały wykonane...poprosiłam o zgadnięcie z jakich składników składa się to danie....I jaki był wynik....? Bardzo zaskakujący.... 80% stwierdziło, że jajka są nadziewane Chilli oraz Rybą...Tak wędzony boczek w połączeniu z jajkiem, Chilli, majonezem oraz przyprawą do zup Maggi nadał posmak ryby wędzonej. A jajka zniknęły w mig z suto zastawionego stołu.



Składniki:
  • 10 jaj
  • 250g wędzonego boczkiem
  • 1 papryczka chilli  drobno posiekana (ja użyłam jedną zieloną papryczkę Chilli konserwową)
  • około 8 łyżek majonezu 
  • 1 łyżka przyprawy do zup Maggi
  • sól 
  • pieprz
  • drobno posiekana pietruszka do dekoracji


Jajka ugotować na twardo z łyżką soli. Schłodzić i obrać. Przekroić wzdłuż wyjąć żółtka do osobnej miski.


Boczek pokroić w kostkę i podsmażyć na patelni do lekkiego zarumienienia. Schłodzić i dodać do ugotowanych żółtek. Dodać posiekaną papryczkę chilli. Całość rozdrobnić blenderem, tak by powstał gęsty mus.


Następnie dodać majonez, przyprawę maggi, sól i pieprz do smaku. Dobrze wszystko razem wymieszać.
Tak przygotowanym musem wypełniać połówki jajek, za pomocą łyżki lub tak jak ja użyłam szprycę cukierniczą.
Przechowywać w lodówce.





2 komentarze:

Dziękuję za konstruktywne komentarze....dzięki nim również się doskonale;) Pozdrawiam serdecznie i dziękuję;)

link

Related Posts with Thumbnails