2010/08/19

Sałatka z Kapusty Pekińskiej, Kukurydzy i Fety… – Chinese (Peking) cabbage, Sweetcorn…Salad


Uwielbiam sałatki mogłabym je jeść w nieskończoność....a w tak gorące popołudnie milo zjeść taką chłodną i wielowitaminową sałatkę z kapusty pekińskiej z dodatkiem wielu warzyw. w czasie przyrządzania tej surówki odwiedziła mnie na kawę sąsiadka...i tak się z nią zagadałam, że zapomniałam do niej dodać ser feta który jest wprost idealny do tej sałatki...;)



Składniki na 6 -7 porcji:

1 duża kapusta pekińska

1 puszka odcedzonej kukurydzy z puszki

1 starta na tarce duża marchewka

6 startych na tarce rzodkiewek

1 papryka pokrojona w kostkę (ja użyłam czerwoną)

1 mały pęczek drobno posiekanej pietruszki

6 łyżek majonezu

6 oliwy z oliwek można użyć też olej

2 łyżki musztardy sarepskiej

sól i pieprz do smaku

1 łyżka cukru

sok wyciśnięty z polówki cytryny

i koniecznie 200g sera feta pokrojonego w kostkę o którym ja niestety ....ups...zapomniałam.


W dużej misce najpierw wymieszać pokrojoną drobno kapustę pekińską z solą i pieprzem (małą ilość później doprawić z większą ilością), a następnie pozostałe składniki (oprócz fety) razem dobrze wymieszać. Odstawić na kilka minut.

Następnie doprawić sola i pieprzem jeśli zajdzie taka potrzeba.  Przed samym podaniem dodać pokrojony w kostkę ser feta.


Idealnie danie, jako same w sobie, bądź jako dodatek do obiadów albo jeszcze nie zakończonego sezonu grillowego;)


1 komentarz:

  1. kacikslodkosci
    kacikslodkosci.wordpress.com
    nadzieja82@op.pl
    92.28.232.70
    21.08.2010 o 4:20 PM | W odpowiedzi na thiessa.

    Tak Pekin to po angielsku Beijing, a kapusta pekińska najczęsciej nazywana jest jako Chinese cabbage, ale spotkałam się też z nazwą Peking cabbage.
    Tak Pekin to po angielsku Beijing, a kapusta pekińska najczęsciej nazywana jest jako Chinese cabbage, ale spotkałam się też z nazwą Peking cabbage.
    nadzieja82@op.pl
    kacikslodkosci
    http://kacikslodkosci.wordpress.com
    1
    ZatwierdźOdrzuć | Odpowiedz | Szybka edycja | Edytuj | Oznacz jako spam | Kosz
    karmel-itka.
    karmel-itka.blogspot.com
    aDzius04@wp.pl
    95.41.54.8
    20.08.2010 o 12:50 AM

    ale apetyczna. i taka barwna… ;]
    ale apetyczna. i taka barwna... ;]
    aDzius04@wp.pl
    karmel-itka.
    http://www.karmel-itka.blogspot.com
    1
    ZatwierdźOdrzuć | Odpowiedz | Szybka edycja | Edytuj | Oznacz jako spam | Kosz
    thiessa
    sfinjak.wroclaw.pl/eggblog
    thiessa@gazeta.pl
    90.156.33.10
    19.08.2010 o 8:50 PM

    Pekin to po angielsku Beijing, ale kapusta pekinska bedzie sie raczej nazywac Chinese cabbage.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za konstruktywne komentarze....dzięki nim również się doskonale;) Pozdrawiam serdecznie i dziękuję;)

link

Related Posts with Thumbnails