2010/08/22

Leczo z Kiełbasą i Boczkiem oraz Moje Pierwsze Balkonowe Pomidory;)


Moje pomidorki na balkonie zaczęły dojrzewać, nie są hodowane w pod folią stąd tak późno pierwsze zbiory...ale moje własne;)   A że pomidorki są a papryczki w sklepie po  bardzo okazyjnych cenach, stąd dziś pomysł na przepis na pyszne leczo. Moje składa się z podsmażonego boczku i kiełbaski z ogromną ilością świeżej papryki, pomidorów i cebuli, doprawiony również dużą ilością papryki w proszku oraz odrobiną chilli zalane rosołkiem z kury, który był na obiad dzień wcześniej...

 

 

Moje pomidorki....;)

 


 

 

Składniki na 10 porcji:

10 papryk średniej wielkości (mogą być różne kolory)

10 dużych świeżych pomidorów

3 duże cebule

450g boczku

450g kiełbasy

4 łyżki papryki w proszku

1 łyżeczka chilli

1łyżka pieprzu

500ml rosołu (można rozpuścić jedną kostkę rosołową w 500ml gorącej wody)

50g smalcu

200g koncentratu pomidorowego

 


Boczek pokroić w paseczki, a kiełbasę w krążki. Następnie podsmażać w rozgrzanym garnku (najlepiej z grubym dnem) ze smalcem, do delikatnego zarumienienia.

 


 

Cebulę obrać, przekroić na 4 ćwiartki a następnie na cienkie paseczki. Wrzucić do smażącego się boczku z cebulą. Lekko zarumienić.

 


 

Gdy cebula lekko się zarumieni dodać koncentrat pomidorowy. Podsmażać około 5 minut.Dodać pół szklanki wody by składniki nie przywierały do garnka.

Rada: Po przez podsmażanie przecieru pomidorowego, kolor jest jego bardziej intensywny. To samo najlepiej robić z przecierem podczas przyrządzania innych potraw zawierających przecier ( bigos, gołąbki czy zupa pomidorowa).

 

 


 

Pomidory zalać gorącą wodą,zostawić na kilka minut by skórka zmiękła, a następnie ochłodzić. Obrać i pokroić w kostkę. Ja nie obierałam, od razu kroiłam w kostkę;)

 



 

Paprykę pokroić w paseczki. Dodać do pozostałych składników w garnku. Wlać przygotowany bulion czy rosół, wsypać pieprz, chilli i paprykę w proszku, oraz drobno posiekany czosnek. Ewentualnie dodać soli jeśli wystąpi taka potrzeba. Całość gotować na małym ogniu pod przykryciem przez pół godziny.

 


 

Pyszne i takie naprawdę bardzo pomidorowo - paprykowe;)

 

 

A o to moje pierwsze balkonowe pomidory w tym roku;) Co wy na to?

 


1 komentarz:

  1. cudne są te Twoje pomidorki! a leczo palce lizać :)
    justmydelicious@gmail.com
    Paula
    http://justmydelicious.blogspot.com/

    dorota20w
    smakuje.blox.pl
    dorota20w@gazeta.pl
    95.49.119.97
    23.08.2010 o 2:00 PM

    bardzo apetycznie wygląda
    a pomidorów zazdroszczę
    bardzo apetycznie wygląda a pomidorów zazdroszczę
    dorota20w@gazeta.pl
    dorota20w

    asieja
    ugotujmy.blogspot.com
    dobranocki@gmail.com
    78.8.21.165
    23.08.2010 o 7:33 AM

    leczo to dla mnie najpyszniejsze letnie danie
    dobranocki@gmail.com
    asieja
    http://ugotujmy.blogspot.com


    kacikslodkosci.wordpress.com
    nadzieja82@op.pl
    84.13.201.221
    22.08.2010 o 7:10 PM | W odpowiedzi na karmel-itka..


    Każde leczo a coś w sobie...można użyć tylu różnych składników....też często sprzątam lodóweczkę...i wtedy z tego zazwyczaj wychodzi mi leczo albo bigosik;) A jakie składniki zawierało Twoje ? he heh na pewno nie wyglądało aż tak źle hihi;)
    nadzieja82@op.pl
    kacikslodkosci
    http://kacikslodkosci.wordpress.com


    karmel-itka.
    karmel-itka.blogspot.com
    aDzius04@wp.pl
    83.14.81.202
    21.08.2010 o 7:49 PM

    u mnie również dzis leczo ;p
    ale w wersji „to, co w lodówce”. tzw. kociołek – śmieciuszek, jak mawia mój chrześniak. kocham tego szkraba, potrafi rozbroić każdego smutasa lub bufona.
    Twoje leczo wygląda apetyczniej niż moje. jak to tak? hehe. ale naprawdę, jest bardzo apetyczne ;]

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za konstruktywne komentarze....dzięki nim również się doskonale;) Pozdrawiam serdecznie i dziękuję;)

link

Related Posts with Thumbnails