2010/06/22

Grillowana Pierś z Kurczaka serwowana z Ziemniaczkami oraz Pieczarkami w Kremowym Sosie Bazyliowym – Grilled Chicken Breast served with Champ and Mushrooms in Creamy Basil Sauce


Dzisiaj proponuję Wam na obiad grillowaną pierś z kurczaka delikatnie doprawiona solą i pieprzem, podana z puszystymi ziemniaczkami oraz pieczarkami w delikatnym kremowym sosie bazyliowym…niebo w ustach;)

Składniki na 3 porcje:

Składniki ziemniaczki:

6 dużych ziemniaków

sól

1 szczypiorek

3 łyżki masła

Ziemniaki obrać, pokroić na ćwiartki, umyć i najlepiej zalać gorącą wodą dzięki czemu będą szybciej się gotowały. Pokroić drobno szczypiorek. Ugotowane ziemniaki odcedzić. Dodać pokrojony szczypiorek i masło, całość dobrze ugnieść.



Składniki grillowana pierś:

3 średniej wielkości piersi z kurczaka

sól i pieprz do smaku


Piersi z kurczak naciąć wzdłuż, ale nie do końca (dzięki czemu otrzymamy większą pierś z kruczka), delikatnie robić tłuczkiem. Natrzeć solą i pieprzem. Nie potrzeba innych przypraw,gdyż serwujemy ja z ziemniaczkami i pieczarkami w intensywnym sosie bazyliowym. Pierś włożyć do grilla elektrycznego, bądź można podsmażyć na patelni z kilkoma łyżkami oleju. Smażyć z każdej strony.


Składniki na pieczarki w sosie bazyliowym:

200 g malutkich pieczarek (ja użyłam brązowe pieczarki, zwane tutaj jako wild mushrooms)

1 duża cebula

200 ml śmietany słodkiej (w uk single cream)

sól i pieprz do smaku

1 pełna łyżka posiekanej świeżej bazylii

3 łyżki masła




Pieczarki umyć, jeśli są duże to pokroić w talarki. Cebule obrać, przekroić na pół i kroić w pół księżyce.


Na patelni rozpuścić masło dodać pieczarki i cebulę, podsmażać do lekkiego zarumienienia. Wlać śmietanę oraz dodać bazylie. Smażyć około 5 min.



Podałam na talerzu, najpierw grillowana pierś z kurczaka potem ziemniaczki uformowane za pomocą foremki (można równie dobrze użyć jakąkolwiek głębszą pokrywkę od jakiegoś pojemnika) a na sam koniec umieściłam pieczarki w sosie bazyliowym oraz udekorowałam świeżą bazylia.




Ale to było pyszne…;)

3 komentarze:

  1. #
    asiek | 29/06/2010 at 8:47 PM |

    Pyszne danko ! Gosiu w twoim wydaniu jak zawsze palce lizac.A wiesz jak bardzo lubie pieczrki:)


    *
    kacikslodkosci | 01/07/2010 at 9:06 PM |

    wiem Asiu, podobnie jak i ja ;)


    Paula | 23/06/2010 at 12:57 PM

    a jak pysznie podane! bardzo wykwintnie :)


    Panna M | 23/06/2010 at 8:55 AM

    Zdziwiły mnie te brązowe pieczarki. A danie smakowite bardzo.


    te puszyste ziemniaczki i kremowy sos.. brzmią najpyszniej!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny(e) przepis(y)! Często ratują mnie z opresji ,,co dziś zjemy?''
    Ale najbardziej jestem wdzięczna za twoje przypiski jaki odpowiednik składników wybrać ze sklepowej półki w UK, baaardzo pomocne. Dziękuję. Dorota

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję Dorotko, ciszę się że bardzo się przydają moje przepisy. Nie wiedziałam, że w ogóle ktoś zwraca uwagę na odpowiedniki produktów z uk. W przyszłości będę dodawać ich więcej.
    ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za konstruktywne komentarze....dzięki nim również się doskonale;) Pozdrawiam serdecznie i dziękuję;)

link

Related Posts with Thumbnails